Oče je človek, ki ima hrbtenico. (Marija Magdalena Novak)

Društvo katoliških pedagogov Slovenije (DKPS)

Ul. Janeza Pavla II. 13

1000 Ljubljana

tel.: 01/43-83-987

e-pošta: dkps(at)rkc.si

  DruštvoSeminarjiRevija VzgojaProstovoljno deloProdajaKlub VzgojaNapovednikAktualno 
  DKPS > Revija Vzgoja > Svetovni etos  

Iskanje soglasja o temeljnih vrednotah za prihodnost slovenske družbe

Gibanje Svetovni etos Slovenija je v sodelovanju z revijo Vzgoja oktobra 2015 v Cankarjevem domu pripravilo posvet o iskanju soglasja o temeljnih vrednotah za prihodnost slovenske družbe.

Tu objavljamo prispevke, ki so bili objavljeni tudi v reviji Vzgoja (december 2015, št, 68). Na posvetu je bilo prispevkov več, povabilu za objavo v reviji Vzgoja pa so se odzvali le nekateri:

* Marko Pavliha: Svetovljansko gibanje za domače sožitje, Vzgoja 68, str. 3-4.

* Borut Ošlaj: Zakaj potrebujemo skupne vrednote, Vzgoja 68, str. 5-6.

* Janek Musek: Evropsko ogrodje etike in vrednot (EOEV), Vzgoja 68, str. 7-9.

* Peran Bošković: Soglasje o temeljnih vrednotah za prihodnost slovenske družbe, Vzgoja 68, str. 9-11.

* Budistična kongregacija Dharmaling: Nepristranskost - osnova pravičnosti in sočutja, Vzgoja 68, str. 12-13.

* Vlasta Nussdorfer: Pravičnost, Vzgoja 68, str. 14-15.

* Jurij Dobravec: Papeževa okrožnica povezuje vse zemljane, Vzgoja 68, str. 16-18.

* Silvo Šinkovec: Človekovo dostojanstvo je temeljna vrednota, Vzgoja 68, str. 19-22.

Več informacij o gibanju Svetovni etos Slovenija najdete tukaj.

 

Iz nove Vzgoje

"Veliko učiteljev opaža podoben problem in veliko jih je, ki se trudijo učencem približati domovino z različnimi dejavnostmi in projekti. Ali ni cilj celotnega vzgojno-izobraževalnega sistema, da iz sistema izstopijo samostojni in odgovorni ljudje, ki se zavedajo svojih korenin, ki vedo, kaj in kdo so, ko pa se na domačem pragu pojavi tujec, se ga ne ustrašijo, temveč mu izkažejo gostoljubje ter se mu s ponosom predstavijo?"

Branka Roškar, Vzgoja 75, str. 14-15.

______________________

"V okviru vzgojno-izobraževalnega procesa bi morale vrednote predstavljati ključni element učnega procesa, kjer se sodelujoči zavedajo vpliva, ki ga ima javna šola na neposredno prenašanje in oblikovanje vrednot pri učencih."

Jerneja Žnidaršič, Vzgoja 75, str. 21-22.

_______________________

"Poklicani smo, da ga sprejmemo takega, kot je – z bolečino, ranjenostjo, osamljenostjo, notranjo praznino, ki jo kaže na različne načine. Poklicani smo, da v njem poiščemo dobre, svetle plati in smo mu v oporo. Da mu pokažemo, da je kot človek vreden spoštovanja – tako z naše strani kot s strani celotne razredne skupnosti."

Rihard Režek, Vzgoja 75, str. 27.

_______________________

"Otroci so najbolj ranljivi uporabniki zaslonskih naprav, saj še niso dovolj zreli, da bi zmogli sami ustrezno presojati, koliko časa bodo prebili pred zasloni. Prav tako še niso dovolj kritični do resničnosti informacij in kakovosti vsebin, ki jih gledajo, prebirajo in poslušajo. Velikokrat se niti starši ne zavedajo škodljive izpostavljenosti medijsko intenzivnemu okolju."

Nastja Praprotnik, Vzgoja 75, str. 34-35.

_______________________

"Zgodbe prostovoljcev pričajo, da obstaja nekaj več kot denar – pristen stik s sočlovekom, medsebojno zaupanje in spoštovanje, ki vračajo vero v osnovne človeške vrednote.."

Iva Željko, Vzgoja 75, str. 43-44.

 

__________________________________

 

 

© 2011 Društvo katoliških pedagogov Slovenije | dkps.splet(at)gmail.com | Oblikovanje in izvedba: Studio Kham