Oče je človek, ki ima hrbtenico. (Marija Magdalena Novak)

Društvo katoliških pedagogov Slovenije (DKPS)

Rožna ulica 2

1000 Ljubljana

tel.: 01/43-83-983

e-pošta: dkps.pisarna@gmail.com

  DruštvoSeminarjiRevija VzgojaProstovoljno deloProdajaKlub VzgojaNapovednikAktualno 
  DKPS > Revija Vzgoja > Svetovni etos  

Iskanje soglasja o temeljnih vrednotah za prihodnost slovenske družbe

Gibanje Svetovni etos Slovenija je v sodelovanju z revijo Vzgoja oktobra 2015 v Cankarjevem domu pripravilo posvet o iskanju soglasja o temeljnih vrednotah za prihodnost slovenske družbe.

Tu objavljamo prispevke, ki so bili objavljeni tudi v reviji Vzgoja (december 2015, št, 68). Na posvetu je bilo prispevkov več, povabilu za objavo v reviji Vzgoja pa so se odzvali le nekateri:

* Marko Pavliha: Svetovljansko gibanje za domače sožitje, Vzgoja 68, str. 3-4.

* Borut Ošlaj: Zakaj potrebujemo skupne vrednote, Vzgoja 68, str. 5-6.

* Janek Musek: Evropsko ogrodje etike in vrednot (EOEV), Vzgoja 68, str. 7-9.

* Peran Bošković: Soglasje o temeljnih vrednotah za prihodnost slovenske družbe, Vzgoja 68, str. 9-11.

* Budistična kongregacija Dharmaling: Nepristranskost - osnova pravičnosti in sočutja, Vzgoja 68, str. 12-13.

* Vlasta Nussdorfer: Pravičnost, Vzgoja 68, str. 14-15.

* Jurij Dobravec: Papeževa okrožnica povezuje vse zemljane, Vzgoja 68, str. 16-18.

* Silvo Šinkovec: Človekovo dostojanstvo je temeljna vrednota, Vzgoja 68, str. 19-22.

Več informacij o gibanju Svetovni etos Slovenija najdete tukaj.

 

Iz nove Vzgoje

"Današnji otroci prehitro odrastejo, prehitro jih povlečemo v svet odraslosti, svet tekmovanja, dokazovanja in povzpetništva. Imamo generacije postaranih otrok. Prav informacijska tehnologija in zasloni so glavni vzrok za njihovo izgubo življenjskega navdušenja, hrepenenja, samoiniciativnosti, vztrajnosti in smisla. Zasloni umetno postarajo naše otroke, prehitro vse vidijo, prehitro vse doživijo, nič več ni skrito, skrivnostno, ničesar več ni, kar bi prebujalo njihovo hrepenenje, radovednost …"

Sebastjan Kristovič, Vzgoja 81, str. 9-11.

______________________

"Morda smo pozabili, da je med človekovo potrebo in njegovo željo velikanska razlika. Brez uresničenih potreb namreč ne moremo živeti, z neuresničenimi željami pa lahko. Toda željá imamo vedno več in izgubili smo občutek za mejo med tem, kar potrebujemo, in tistim, kar si želimo. Zato se marsikatera uresničena želja lahko preobrazi v potrebo. Ko se to zgodi, pa imamo že opraviti s prisilnim vedenjem in ta se z drugo besedo imenuje – odvisnost."

Nataša Konc Lorenzutti, Vzgoja 81, str. 24-25.

_______________________

"Ko se pogovarjamo z otrokom, se ne pačimo in tudi ne pretiravamo s pomanjševalnicami. S tem otrokov miselni svet v glavi otežimo z dvojnim besednim zakladom."

Irena Potočar Papež, Vzgoja 81, str. 36.

_______________________

"Branje v najzgodnejšem življenjskem obdobju, ko gre bolj za igranje, pogovarjanje, petje, smejanje, opazovanje, raziskovanje in zabavo, razvija otrokov kasnejši odnos do knjig in pisane besede."

Lucija Ademoski, Vzgoja 81, str. 38-39.

_______________________

"Učitelji pri otrocih še vedno zaznavamo velik potencial, vendar je ta v veliki meri ukalupljen v storitveno delo. Učenci vse težje proizvajajo samoiniciativne zamisli in iščejo možnosti za nadgrajevanje le-teh. Pri ustvarjanju so preobremenjeni s pravilnostjo postopkov, poti in ciljev. Velika mera formalnega poučevanja in najbrž tudi sodoben način življenja sta jih privedla do znižane mere domišljije, empatije, grafomotoričnih spretnosti ter ustvarjalnega spopadanja s problemi."

Tanja Pogorevc Novak, Vzgoja 81, str. 52.

 

__________________________________

 

 

© 2011 Društvo katoliških pedagogov Slovenije | dkps.splet(at)gmail.com | Oblikovanje in izvedba: Studio Kham