Če si ljubezen, si eno veliko srce, si nekdo, ki prinaša iskrenost, toplino, smeh, mir, spoštovanje, pozornost, svobodo, življenje …

Erika Ašič

Postanite naročnik - v juliju!

Do konca julija 2021 velja posebna cena za letno naročnino na revijo Vzgoja - Plačate le 3/4 cene, to je samo 17,25 € za 4 številke kakovostnega branja.

Naročite si dobro branje!

Izšla je nova številka Vzgoje

V žarišču 90. številke revije Vzgoja smo s eposvetili razmisleku o šolanju na daljavo. Različni avtorji analiziajo in z različnih zornih kotov pogledajo na dogajanje med epidemijo covid-19 na področju šolanja ter pišejo o doživljanju učencev, učiteljev in staršev med epidemijo ter o učinkih šolanja na daljavo, ki so vidni sedaj, ko se vračamo v življenje po prejšnjih tirnicah.

V rubriki Naš pogovor se je dr. Silvo Šinkovec pogovarjal z dr. Simono Kustec, ministrico za izobraževanje, znanost in šport. Govorila sta o različnih temah, predvsem o izzivih dela med epidemijo covid-19.

V rubriki Biti vzgojitelj predstavljamo Antona Tomaža Linharta ter članek o domoljubju kot duši in srcu naroda.

V rubriki Vzgojni načrt Vesna Jarh piše o vzgoji v vrtcu - o posebnostih, možnostih, izzivih.

V rubriki Starši objavljamo tretji del članka o avtoriteti učitelja v očeh starša. Pišemo o razvoju čustev, razvoju pismenosti ter o demenci.

V rubriki Področja vzgoje Milček Komelj predstavlja delo, ki ga je ustvaril Štefan Planinc: Kaos (1988) in krasi tudi naslovnico revije. Pišemo tudi o življenju slepih in slabovidnih otrok ter o študentskem delu. 

V rubriki Duhovni izziv objavljamo zapis Damijane Pipan, ki je prehodila del poti Camino Ignaciano - Po Ignacijevih stopinjah.

V rubriki Izkušnje pišemo o zanimivem načinu spoznavanju dediščine kraja v osnovni šoli ter o izkušnji pedagoške prakse v Celovcu.

Priskrbite si svoj izvod revije Vzgoja. Gotovo najdete kaj uporabnega tudi zase. 

Revija izide štirikrat letno, naročnina  je 23 €. Letna naročnina na revijo je tudi lepo in koristno darilo; lahko jo komu podarite. Naročite lahko tudi posamezni izvod - številko 90 lahko za samo 5,80 € naročite tukaj.

Revijo Vzgoja lahko naročite po telefonu 01/43-83-983 ali na elektronski pošti: revija.vzgoja@gmail.com.

 

Vabljeni k branju!

Klub Vzgoja

Klub Vzgoja je namenjen podpori delovanja dejavnosti Društva katoliških pedagogov Slovenije (DKPS). Združuje ljudi, ki z nami delijo vrednote. Trudimo se biti blizu človeku v vseh njegovih razsežnostih, soustvarjati odgovornega posameznika, trdno družino, dobro šolo ter pošteno in prijazno družbo.

Pomemben del našega delovanja je odvisen od darovanja – znanja, prostovoljnega dela, pa tudi denarja. Brez tega žal ne gre. In pri tem vas prosimo in vabimo, da nam pomagate. Če čutite, da je naše delo pomembno in če zmorete, ga podprite tudi s svojim darom, katerega višino določite sami. Vsak dar nam bo v pomoč.

Vse, ki želite podpreti našo dejavnost, vabimo, da izpolnite pristopno izjavo in se nam pridružite.

Iz nove Vzgoje

"Učitelji tako niso bili le pred izzivom prenosa učnega procesa v virtualno okolje, ampak so imeli zahtevno vzgojno-izobraževalno vlogo usmerjanja in aktiviranja učencev v celotnem spektru motiviranosti. Pri tem ne smemo pozabiti, da so učitelji tudi starši in partnerji s številnimi socialnimi povezavami in obveznostmi, ki so jih morali opravljati hkrati z izvajanjem pouka na daljavo oz. po njem." 

Andrej Flogie, Vzgoja 90, str. 5-7.


"Kjer so bili organizacija pouka in komunikacija ter sodelovanje med starši in šolo na visoki ravni pred epidemijo, so imeli pri pouku na daljavo manj težav."

Anton Meden, Vzgoja 90, str. 17-18.


"Otroci zagotovo niso težavni zato, ker bi to želeli. Premalokrat se vprašamo, kakšne pogoje jim nudimo, da izoblikujejo svoj vzorec obnašanja. Vsi, ki vzgajamo otroke, moramo iskati metode, pridobiti znanje, kako jih motivirati, zaznati potrebe, interese, seveda glede na njihovo trenutno razvojno sposobnost in že nakopičene težave.​​​​​​"

Vesna Jarh, Vzgoja 90, str. 28-30.


"Razložiti otroku, kaj je demenca, in pojasniti spremembe, ki jih prinaša v družino, je velik korak v odprt, zaupljiv odnos z vašim otrokom. Način komunikacije je odvisen predvsem od otrokove starosti, njegovih osebnostnih lastnosti ter od vrste in stopnje demence, s katero se v družini soočate."

Petra Boh, Vzgoja 90, str. 37-38.

Naročite revijo Vzgoja

"V reviji je veliko zanimivih in praktičnih prispevkov o vzgoji, o delu v razredu in vrtcu, zanimivi so pogovori s strokovnjaki. Revijo smo uporabili tudi v šoli za starše." Helena

    "Revija mi je všeč, ker v njej najdem članke, ki so na visoki strokovni ravni, so zelo praktični in ponujajo ideje, rešitve, namige za vsakodnevno delo z otroki na področju izobraževanja, so zelo aktualni." Marija

    Iz knjige: Trontelj, Jože (2014): Živeti z etiko. Ljubljana: Inštitut za etiko in vrednote Jože Trontelj.

    "Na svobodo v smislu neoliberalizma gledamo kot na neuspešen eksperiment naše dobe. Gojiti koncept svobode s slabo definiranimi mejami je nevarna praksa, ki se že desetletja dogaja zahodnemu svetu. /.../ Svoboda posameznika je omejena, se konča tam, kjer trči ob pravice drugega. Za marsikoga novo pa je spoznanje, da so te meje mnogo bližje, kot jih želijo videti kapital, politika brezobzirnega razvoja in pohlep kot njegovo gonilo. So tudi bližje, kot jih želi videti povprečen zemljan." (Trontelj, str. 48)


    "Ko se za nekaj odločamo in ne izberemo tistega, k čemur nas nagovarjajo sebičnost, koristoljubje, lenobnost ali impulz, ampak se zaradi nekega ozira odločimo drugače, je ta ozir morda vrednota. Preprosto merilo za etičnost je, ali o nečem lahko rečemo, da je prav, da je dobro in da je lepo." (Trontelj, str. 62)


    "Argument spolzkega klanca se večkrat uporablja kot svarilo pred postopno liberalizacijo etičnih prepovedi. Ko stopite na tak klanec, vam že po nekaj korakih spodrsne. Padete in drčite vse hitreje navzdol, ustavite se šele na dnu. /.../ Nekateri libertarni misleci se iz argumenta spolzekga klanca norčujejo in obstoj tega mehanizma zanikajo. A prav v etiki imamo vrsto prepričljivih primerov." (Trontelj, str. 103)


    "Morda nam bo ravno skrajnost utilitarne filozofske etike pomagala, da se uspešno upremo vztrajnim pritiskom, da se ponovno dovoli instrumentalizacija človeških bitij: poraba teles in življenj enih za interese drugih.

    Prav bo, da se zavemo: malo je verjetno, da bi človečnost in človekove pravice v času naših življenj slavile kako večjo zmago. A storimo, kar moremo, da vsaj ne bo velikih porazov. V nevarnosti bomo, ko bomo pozabili holokavst in ne bomo prepoznali spet in spet na novo vznikajočih idej, iz katerih je zrasel." (Trontelj, str. 218)


    "Enaindvajseto stoletje smo začeli z globoko vrednotno, ekonomsko in okoljsko krizo globalnega obsega. Nadaljevanje utegne prinesti pokop civilizacije, kot smo jo poznali doslej, a človekovimi pravicami vred - če bomo dovolili, da se nevarna erozija etike in vrednot nadaljuje. Ključno je seveda sebično, neodgovorno človekovo vedenje. Usodno moč pa sta tej sebičnosti in neodgovornosti podelili prav znanost in tehnologija. Skrbi nas, ker duh našega časa in sedanja ureditev človeške družbe učinkovitim omejitvam neupravičenih rab in zlorab dosežkov znanosti nista naklonjena." (Trontelj, str. 207)


    "Danes je jasno, da je preživetje človeške vrste odvisno od sposobnosti, da zamenja kratkoročne interese posameznikov in omejenih skupin za interese globalnega človeštva. Da bi se to lahko zgodilo, je najprej nujen uvid v naravo, globino in resnost problemov, ki so pred nami. Nato je nepogrešljiva odločenost za reševanje. Nazadnje pa so potrebni mehanizmi, ki bodo spremenili cilje svetovnega gospodarstva in vedenje ljudi na vseh ravneh in nato poskrbeli za njihovo uresničenje." (Trontelj, str. 37)

    Pedičkova misel

    "Ne pozabite vsega svojega pedagoškega dela postaviti vselej in povsod v luč maksime človek! Pri maksimi človek pa imejte v svoji dejavni zavesti, da se le-ta pojavlja na dveh glavnih ravneh: stvarnostno-življenjski ter dušno-duhovni. Reči torej moremo in smemo, da stvarnostna znanja in duhovne vrednote vsebinsko in dejavnostno polnijo vzgojo in izobraževanje, torej vsako pedagoško delo. To je naše temeljno pedagoško-antropološko sporočilo."

    Franc Pediček

    Iz knjige Doživljanje absolutnega v slovenskem leposlovju

    "Kaj naj bi bil nezaslužen, milosten dar, ki človeka spremeni, - ki ga nenadoma naredi svetlega in čistega, če ne samorazkritje absolutnega - blagosti?

    "Daj dar za dar - / mi pravi blagi dih - / spreminjaj tudi ti!" Spreminaj v blagosti, v dobroti druge, - spreminjaj vesolje! In pesnik se res vzgiba v dobroto, ki se daje otroku s premraženo prošnjo, starcu, beraču, umirajoči čebeli."

    Vladimir Truhlar, str. 225, Iz: Skrivnost in svet brez skrivnosti v Udovičevi liriki