Izšla je nova številka Vzgoje
V Uvodniku urednik Silvo Šinkovec razmišlja o osebnem imenu, njegovem pomenu in identifikacijski vlogi ter tudi o imenu ustanov.
Žarišče 93. številke Vzgoje nosi naslov Kako ti je ime?
V uvodnem članku Jože Ramovš piše o nagovarjanju po imenu v osebnem pogovoru, ki ustvari pristen osebni odnos. Jože Faganel nas seznani z utrinki razmišljanj o imenih in priimkih, ki se nanašajo na njegove bogate izkušnje. Dejan Hozjan analizira imena javnih osnovnih šol v Sloveniji in se sprašuje kako poimenovanja vplivajo na identiteto zaposlenih in učencev. Dragica Motik predstavi osebno ime kot identifikacijsko sredstvo in članek zaključi s primeri socialnih iger, ki so primerne za spoznavanje imen v skupini. Anton Medved je pripravil članek, v katerem so člani zakonskega občestva Sončnice prestavili izbira otrokovega imena kot odgovorno nalogo. Bernarda Mal razmišlja o lastnih imenih in predstavi razmišljanja učencev o tej temi.
V rubriki Naš pogovor je Silvo Šinkovec gostil Gašperja Hrastelj, direktorja Urada za Unesco in generalnega sekretarja Slovenske nacionalne komisije za Unesco. Njegovi odgovori zaključijo temo prejšnje številke Vzgoje, ki je bila posvečena Unescovi pedagogiki.
V rubriki Biti Vzgojitelj nas Bogomir Novak seznani z antičnimi, svetopisemskimi in eksistencialno pedagoškimi temelji rezilientnosti, saj se v času pandemije pogosto sprašujemo o odpornosti.
Predstavljamo članek Erike Ašič o odgovornem ohranjanju slovenske identitete, kar je bila tema tretje mednarodne konference Vzgoja za ljubezen do domovine. Več o tem je napisano v zborniku, ki je bil izdan ob konferenci.
Rubrika Vzgojni načrt se začne s člankom Eve Zaman, ki piše o bralni motivaciji kot temelju šolskega uspeha in o pomenu spodbujanja le te. Barbara Režek razmišlja o spodbudnem učnem okolju in pozitivni šolski klimi, pa tudi o domačem in družinskem okolju. Dragica Motik predstavi seminar za mentorje učencem, ki bodo sodelovali na natečaju Košara – izdelek slovenskega pletarstva. Vsi udeleženci so poleg teoretičnega dela opravili tudi praktični del in spletli vsak svojo košaro.
V rubriki Starši nas Bojan Kovačič seznanja z družinskim učenjem ljudskih in umetnih otroških pesmic, s pomočjo videoposnetkov na portalu Razlagamo.si. Portal je v pomoč staršem pri uvajanju otrok v svet petja. Jana Mlačnik spregovori o boljšem prenosu znanja v prakso in vseživljenjskem učenju. Neformalno izobraževanje odraslih mora težiti k uporabnosti znanja.
V Področjih vzgoje dr. Milček Komelj predstavi delo slikarja Ivana Grohar: Macesen. Slikarjev podpis na drevesnem deblu se odlično dopolnjujejo s temo žarišča, ki govori o imenih. Zorko Vičar piše o astronomiji v šoli in predstavi svoj pogled na njeno zapostavljenost med drugimi učnimi predmeti.
Slavko Rebec v Duhovnem izzivu predstavi vajo, ki spodbuja k ozaveščanju Božje bližine z naslovom Ne boj se in nas vabi, da opravimo katero od predstavljenih vaj.
Izkušnje z nami deli Nevenka Tomšič Iskra, ki se posveti primeru iz prakse in predstavi priložnosti prostoizbirnih besedil. Pri pouku so z dijaki spoznavali poezijo Nika Grafenauerja. Nuša Rutar pa spregovori o gibalno oviranih učencih v učno-vzgojnem procesu in predstavi stopnje gibalne oviranosti.
V rubriki Bralni namig ponujamo nekaj dobrih knjig, ki bodo v pomoč učiteljem, vzgojiteljem in staršem, predstavljamo pa tudi knjigi za najmlajše bralce.
V rubriki Nova spoznanja predstavljamo magistrsko delo Mateje Kolmanič z naslovom Analiza videoposnetkov za asinhrono poučevanje glasbene umetnosti na portalu Razlagamo.si.
Priskrbite si svoj izvod revije Vzgoja. Gotovo najdete kaj uporabnega tudi zase.
Revija izide štirikrat letno, naročnina je 23 €. Letna naročnina na revijo je tudi lepo in koristno darilo; lahko jo komu podarite. Naročite lahko tudi posamezni izvod - številko 93 lahko za samo 5,80 € naročite tukaj.
Revijo Vzgoja lahko naročite po telefonu 01/43-83-983 ali na elektronski pošti: revija.vzgoja@rkc.si.
Vabljeni k branju!
V razmislek
Zapostavljen. Ožigosan. Zasmehovan. Stigmatiziran. Z občutkom nemoči. Zmeden.
Spoštovan. Cenjen. Sprejet. Srečen.
Kljub vsemu. Kljub drugačnosti. Kakršnikoli.
Kako otroku pomagati iz prve vrstice v drugo; iz temnejšega v svetlejše?
V reviji Vzgoja (št. 86/2020) smo objavili vrsto člankov o pristopih, o izkušnjah učiteljev in mnenju stroke.
Vabimo k branju, učenju in bogatenju. Članke najdete tu.
Klub Vzgoja

Klub Vzgoja je namenjen podpori delovanja dejavnosti Društva katoliških pedagogov Slovenije (DKPS). Združuje ljudi, ki z nami delijo vrednote. Trudimo se biti blizu človeku v vseh njegovih razsežnostih, soustvarjati odgovornega posameznika, trdno družino, dobro šolo ter pošteno in prijazno družbo.
Pomemben del našega delovanja je odvisen od darovanja – znanja, prostovoljnega dela, pa tudi denarja. Brez tega žal ne gre. In pri tem vas prosimo in vabimo, da nam pomagate. Če čutite, da je naše delo pomembno in če zmorete, ga podprite tudi s svojim darom, katerega višino določite sami. Vsak dar nam bo v pomoč.
Vse, ki želite podpreti našo dejavnost, vabimo, da izpolnite pristopno izjavo in se nam pridružite.