Človek s smislom za humor zna na prikupen način odstranjevati številne ovire svobodi in veselju.

Bernhard Häring

Kratke delavnice DKPS

Delavnice so dolge 2, 4 ali 6 pedagoških ur.

Izvajamo jih za skupine pedagoških delavcev, za šolske zbornice, za starše in druge skupine. Skupaj se dogovorimo za lokacijo, termin in ceno.

Za dodatne informacije nas pokličite na 01/43 83 983 (tor, čet: 9h do 12h) ali nam pišite na dkps.seminarji@gmail.com.

SEZNAM DELAVNIC:

Biologija nasilja

Predstavitev: Človek je po zgradbi in delovanju svojih organov živalim izredno podoben, od njih pa se bistveno loči po sposobnosti mišljenja in drugih duševnih funkcijah. Te bistveno drugačne funkcije so povezane z drugače strukturiranimi možgani, ki se kažejo predvsem v razvitosti skorje velikih možganov. Človek in njegovo ravnanje torej nista povsem odvisna od hormonov in nižjih možganskih centrov, pač pa lahko odloča po premisleku, ki ga omogočajo visoko razviti možgani. Pravzaprav ni gole biološke nuje, ki se ji človek ne bi mogel upreti. Tudi če je lačen ali žejen, se lahko premaga in ne krade ali ubija. Tudi če je izzvan in razžaljen, lahko ukroti svojo jezo. Tudi če človeku v določenih situacijah "zavre kri" in bi rad svoje frustracije potešil z nasiljem, razpolaga z močno biološko zavoro proti lastnemu nasilnemu vedenju s sedežem v skorji velikih možganov. Če poenostavimo: učence moramo vzgajati h krotenju in ne k sproščanju napetosti in jeze, ki se lahko sprevržeta v nasilje. Nasilja v nobenem primeru ne moremo opravičiti z naravno danostjo človeka.

Vodi: Jože Mlakar

Logos - lepota besede in moč argumenta

Predstavitev: Razmišljali bomo o lepoti, nujnosti in tudi odsotnosti razuma v človeškem delovanju. Preko preprostih logičnih in tudi življenjskih izzivov bomo opazovali našo prirojeno strast po razumevanju. Spoznali bomo humorne, ironične in čisto navadne primere, ki govorijo o različnih pogledih na logiko in moč razuma. Ob njih bomo poskušali razumeti 'logiko', ki menda nekatere omejuje v ustvarjalnosti in se približati razumnosti, ki se ob upoštevanju čustvenega in duhovnega spogleduje z modrostjo.

Vodidr. Damjan Kobal

Poganjki projektov

Predstavitev: Učitelj spozna in usvoji učni pripomoček Poganjki projektov, ki izhaja iz PMBOK® vodnika (mednarodni standard o znanju projektnega vodenja, http://www.pmi.org). Učni pripomoček predstavi življenjski cikel projekta za šolsko okolje v razumljivem jeziku. Gre za korake od oblikovanja ideje do načrtovanja, spremljanja in do zaključka projekta. Učni pripomoček vsebuje celovit skupek metod in orodja za pomoč pri poučevanju v osnovnih šolah, še posebej pri didaktičnih projektih, ki jih med šolskim letom pripravljajo učitelji in njihovi učenci. Več: http://poganjkiprojektov.com/.

Vodi: certificirani projektni menedžer iz Združenja PMI Slovenija

Z otroki varno po internetu

Predstavitev: Otroci nosijo internet ves čas s seboj. Kaj bi starši in učitelji morali vedeti in kaj lahko naredijo za varno uporabo interneta? Česa si ne upajo oz. ne znajo vprašati o socialnih omrežjih?

Vodi: Klemen Jevnikar

S čim video-igre 'zagrabijo' otroka?

Predstavitev: Za lažje razumevanje sveta video-iger bo predstavljen razvoj igralca in prakse igranja video iger. Pogledamo tudi, s čim video igre 'zagrabijo' igralca in kako ta načela uporabiti pri učenju.

Vodi: Barbara Kavčnik

Pedagogika igre

Predstavitev: Udeleženci dobijo globlji vpogled v igro, njene značilnosti, kako jo najbolje uporabljati kot vzgojno, motivacijsko in učno orodje. Nekatere preizkusijo tudi v praksi. Delavnica je namenjena pedagoškim delavcem (učiteljem, vzgojiteljem), vodjem raznih skupin, animatorjem ...

VodiBarbara Kavčnik

Slomšek in naravoslovje

Predstavitev: Anton Martin Slomšek se je zavedal, da je teoretično poznavanje fizikalnih zakonitosti pomembno za oblikovanje človeka. To je tudi spodbuda nam, da skušamo mladim približati naravoslovje in jih vzgajati, da bodo razmišljali z lastno glavo.

Vodi: Boris Kham

Vesolje - uganka ali skrivnost?

Predstavitev: Na delavnici bo predstavljeno, kako lahko pri poučevanju naravoslovja spodbujamo k odkrivanju presežnega, kar pri učencih spodbuja opazovanje, čudenje in razmišljanje o Življenju.

Vodi: Boris Kham